Tips voor uw feest of evenement

Hoe u zorgt voor een ontspannen sfeer tussen uw gasten

Op deze pagina vindt u regelmatig nieuwe tips die u kunnen helpen bij de voorbereidingen van uw feest of evenement. Dit keer leest u hoe u kunt zorgen voor een ontspannen sfeer tussen uw gasten. 

Een feestje organiseren is al een taak op zich. Maar uw feest valt of staat toch echt met de sfeer en interactie tussen uw gasten.  De nodige bruidsparen maken zich ver voor de grote dag al zorgen of de verschillende gasten wel zullen klikken. TopTypetjes krijgt regelmatig verzoeken om typetjes te leveren die als ijsbreker kunnen functioneren. Vaak werkt dit bijzonder goed.

Maar er is meer dat u kunt doen, zo weten we uit ervaring. Hieronder vindt u een aantal tips:

  • Wacht niet tot de grote dag zelf

Dit gaat met name op voor bruiloften. Vrijgezellenfeesten zijn niet alleen leuk maar zorgen er eveneens voor dat een deel van de mannelijke en/of vrouwelijke gasten elkaar al kennen. Dit zorgt voor een meer ontspannen sfeer op de bruiloft zelf. Geen zin in een vrijgezellenfeest? Bedenk dan bijvoorbeeld iets waardoor zoveel mogelijk mensen betrokken raken bij de organisatie van het betreffende evenement. In kleine groepjes leren ze vervolgens elkaar kennen.
 

  • Vergeet social media niet

Vergeet de kracht van social media niet. Maak een evenement aan op Facebook en nodig mensen uit. Via deze weg leren ze elkaar en het evenement alvast kennen en worden er verwachtingen gecreëerd.  Of maak een website van/voor je evenement, bruiloft, open dag.
 

  • Zorg voor iets onverwachts

Kent u het? Je zit met een groep mensen vast in de trein. En plots praat iedereen met elkaar.

Een gedeelde, vaal onverwachte ervaring zorgt voor interactie en een band tussen mensen. Zorg voor iets unieks of absurds. ChrisCreatief/TopTypetjes heeft hier de nodige ervaring mee
 

  • Zorg voor een rustige plek en/of moment waarop gasten met elkaar kunnen praten.

Muziek is leuk en zorgt voor een ontspannen sfeer! Maar zorg ook dat de gasten met elkaar kunnen spreken en zich even kunnen terugtrekken.
 

  • Neem zelf het voortouw

Afhankelijk van het soort evenement en het aantal gasten kunt u ook zelf het initiatief nemen om de gasten aan elkaar voor te stellen. Daggasten op een bruiloft kunt u bijvoorbeeld middels een Powerpoint aan elkaar voorstellen.  Er zijn uiteraard ook creatievere manieren, zoals een spel of een boekje.